Zondag 23 juli, Ballina – Westport, 62 km

23 juli 2023 - Westport, Ierland

Wederom een goede nacht, hoewel het verkeerslawaai wat doorklinkt. We sprokkelen ons ontbijt bij elkaar met een beetje van het hostel en de rest van onszelf. Als we rond negenen wegrijden zijn we voorbereid op de regen, het begint meteen te miezeren. Zekerheden bestaan in Ierland! Gezien het weer kiezen we voor de hoofdwegen. Via de N59 naar Crossmolina en de wat kleinere R315, R316, R312 en R317 tussen de heuvels door naar Newport. Gelukkig is het gaandeweg droger geworden én hebben we de noordoostenwind in de rug. Om 12:00 u na 48 km onze eerste mogelijkheid tot een koffiestop. We maken er meteen  de lunch van. Dan volgen nog 12 prettige km’s naar Westport.

Westport is heel toeristisch, het is ook een bedevaartstad, gewijd aan St. Patrick, de patroonheilige van Ierland. We rijden tussen de file toeristenauto’s het stadje door. Bij de eerste B&B, vol, belt mevrouw met een kennis die ook een B&B heeft. Er is plaats! We zitten nu in de wijk bij de haven, wat buiten Westport.

Eugenie gaat douchen en ik val, zoals vaker deze reis als een blok in slaap. Rond vieren wandelen we naar de haven. Het is droog en soms zelfs zonnig. De haven lig aan de monding van de Carrowbeg River en is grotendeels drooggevallen, het is laag tij. Ook hier zitten winkeltjes en horeca gericht op toeristen, maar zeker geen massatoerisme. Tegen vijven gaat er al veel dicht; wij eten er in de Tower Bar. Heerlijke forel! Na een wandelingetje langs de haven zijn we nu weer terug in onze B&B. Wederom een goede dag!

Ik had gedacht dat het vandaag beter weer zou worden, dus dat viel even tegen. Uiteindelijk ging het fietsen prima, zeker dankzij de wind in de rug. Dat er pas na uren koffie te krijgen was, vond ik minder fijn, maar zo is dat soms. Het was weer een mooie route.

Westport overviel mij een beetje, met alle drukte. Eerst vond ik het jammer dat we niet in het centrum zaten, maar uiteindelijk zitten we nu op een prettige plek en het gebied rond de haven was gezellig. Hopelijk wordt het morgen een keer echt lekker weer en anders doen we het er gewoon mee en genieten we toch wel.

1. Anita Baart:
    23 juli 2023
    Na 48 km pas koffie.....bikkels.
    En wat blijven jullie heerlijk positief wat het weer betreft. Ik duim voor ☀️ voor jullie!
  2. ANS:
    23 juli 2023
    Fijn dat het zo goed gaat (op de koffie en miezer na dan). Geniet ervan!! Zoals van de forel. 😘
  3. Eugenie:
    23 juli 2023
    O ja, als jullie nog wat Ierse muziek willen horen moet je even terug gaan naar het verslag van gisteren, daar is nog een stukje bij gekomen
  4. Jolanda:
    24 juli 2023
    Hopelijk vandaag beter weer geniet ervan
  5. Joke:
    24 juli 2023
    Het lijkt mij wel leuk dat er een beetje leven in de brouwerij is. En Wim een x slapen is lekker. Ook jullie worden ouder , net als wij.
    Gisteren reünie gehad , was leuk.
    Veel klasgenoten met een zware rugzak.
    Dus pluk de dag.
  6. Thea:
    24 juli 2023
    Ja,drukke levendige stad,ik ben er ook geweest,jammer dat het weer niet zo meezit,succes verder op jullie reis,nog veel te beleven
  7. Oene Rozendal:
    24 juli 2023
    Na de toeging van jullie aan het verslag van gisteren heb ik mijn reactie bij de zaterdageditie geplaatst.

Succes met jullie boeiende fietsreis.
  8. Marie Therèse:
    24 juli 2023
    Hoi ik ga gauw wat terug lezen over jullie reis.