Zondag 20 augustus, DFDS King Seaways – Breda

21 augustus 2023 - Breda, Nederland

We moesten gisteravond nog even wachten tot we in het restaurant terecht konden. Vervolgens een redelijke maaltijd met zeebaars en tagliatelle. We maken onze blog van gisteren af, het lukt niet om de tekst te uploaden, mogelijk werkt het stalen schip als een kooi van Faraday. Vannacht hadden we een heel rustige nacht, geen last van de zee of het gedreun van motoren, op dek 8 lagen we daar ver genoeg van af.

Om 8:00 u worden we gewekt. We maken ons ontbijt, gaan koffie drinken en doden de tijd tot we IJmuiden bereiken. In de rij om van boort te gaan, praten we nog met andere fietsers die langs Hadrian’s Wall gereden hebben, zoals wij in 2013. Een paar anderen denken dat je in Ierland nauwelijks kunt fietsen. Iets na tienen kunnen we van boord, nog kort contact met een douanier die wil weten wat we gefietst hebben. We delen onze verwondering dat jongeren al e-bikes nodig zouden hebben.

Het is heerlijk zonnig als we naar Haarlem fietsen. Opletten: rechts fietsen! We kopen nog wat krentenbollen. De trein van 11:21 u naar Rotterdam halen we nét niet, dan maar een half uurtje later. In de korte trein is het zelfs midden op de zondag héél druk, ook bij de plek om de fietsen te stallen. Gestaag boemelen we naar Rotterdam, hebben een half uurtje voor een espresso, tegen tweeën zijn we terug in Breda.

1. Jan:
    21 augustus 2023
    Welkom thuis Wim en Eugenie.
    Wat een mooi reis hebben jullie weer gemaakt op twee wielen, knap hoor!
    Tot ziens!
  2. Tonny Lansdaal:
    21 augustus 2023
    Welkom in Breda. Het was mooi om de verhalen te lezen. Tot ziens?
  3. Gerry:
    Welkom thuis.
  4. Alda Joosen:
    21 augustus 2023
    Zo jullie reis zit er weer. Bedankt dat jullie mij hebben laten genieten van de prachtige reis die jullie gemaakt hebben. Jullie hebben zeker iets moois gedaan waar je op terug kunt kijken. Hopelijk spreken we elkaar gauw.
  5. Anita Baart:
    21 augustus 2023
    Terug in Breda, ook fijn.
    Groetjes van een e-bike rijdster 😅