Dinsdag 21 sept. Well – Oss, 60 km, Oss – Breda, NS

21 september 2021 - Breda, Nederland

Vanochtend slapen we weer eens door de wekker heen, maar zitten toch wel zo in het ritme dat we om 8:00 u wakker worden. Het was een goede nacht in de blokhut. Eugenie werd vanochtend al vroeg door de kippen gewekt. Om 8:30 u als onze fietsen al bepakt zijn, staat er een prima ontbijt klaar. Leonie slaapt nog, i.v.m. haar krantenwijk die ze vanochtend al afgewerkt heeft. Dick komt wat los over zijn schilderhobby, de kinderen e.d. Ze hebben als B&B in 2017 meegedaan met het tv-programma Bed & Breakfast.

Om 9:10 u vertrekken we. Het is nog fris, maar met de wind schuin achter gaat het soepel naar de veerpont in Afferden (L). We gaan ten zuiden van Boxmeer langs naar Sint Anthonis. Daar woont Jo, een studievriendin van Eugenie en haar man Ruud. Gisteren hebben we al even geïnformeerd of het uitkwam dat we op de koffie komen. Zeker! We praten een uurtje bij over ons leven als pensionado’s in coronatijd, de kinderen en kleinkinderen en gaan om 11:30 u weer verder.

We houden de N602 aan over Wanroij en Mill tot aan de Reekse Heide. Via een sluipdoorweggetje over een boerenerf (de boerin wijst ons nog de exacte weg) rijden we om een militair terrein heen naar de N324, de weg tussen Grave en Oss. Ons plan is naar Oss te rijden en daar de trein terug naar Breda te nemen. Bij een tankstation dicht bij de Reekse molen eten we nog een minipizza als lunch. We willen namelijk zorgen dat we vóór 16:00 u in Breda zijn, omdat we na 16:00 u niet met fietsen in de trein mogen reizen. Bravo NS! We zijn al vóór tweeën bij het station en iets later hebben we de sprinter, die als een slak alle stations aandoet tot Breda.

Nu tegen zessen, staat het eten op, hebben we de was al uitgezocht en kijken we terug op een goede vakantie. Eugenie kan het ritme van zo’n fietsvakantie met rond de vier uur fietsen per dag, weer prima aan. Het was een reis met weinig pretenties; we hebben genoten van de afwisseling qua omgeving, overnachtingsplekken en het mooie weer. En natuurlijk van jullie reacties, Bedankt daarvoor.

Ook onze laatste fietsdag hadden we weer heerlijk weer en hebben we lekker gefietst. Het was heel gezellig om bij Jo en Ruud langs te gaan. Het is ook altijd weer fijn om thuis te komen.

Alles bij elkaar hebben we een heel fijne fietsvakantie gehad en ik ben blij dat het zo goed ging.

1. Klairy Katarachia:
    Welkom thuis!!!
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen, en zeer zeker zijn er in Nederland en Duitsland nog vele fietstochten te maken!
    Nu heerlijk op jullie lauweren rusten!! Genietze en hopelijk weer eens tot ziens!!!
  2. ANS:
    21 september 2021
    Welkom thuis weer en tot gauw!
  3. Ronald Hage:
    21 september 2021
    Zo, die kilometers en ervaringen zitten er weer op. Lekker nagenieten en uitrusten! Bedankt voor het “meefietsen”.
  4. Oene Rozendal:
    21 september 2021
    Welkom thuis en tot ziens op 4 oktober.
    Ongetwijfeld ben je nu in zo'n goede conditie Wim dat je de hele tocht voorop kunt fietsen. En ....Eugenie mag na deze fietstocht op 4 oktober natuurlijk ook mee.

Bedankt voor jullie beschrijvingen van de tocht. Het stimuleert om zelf te gaan fietsen.

Groet Oene
  5. Tien:
    22 september 2021
    Welkom Thuis !
    Het was weer leuk en gezellig om met jullie mee te fietsen !
    Op Avontuur met Eugenie en Wim !
    Dank jullie wel !
  6. Jan:
    22 september 2021
    Was leuk om jullie reis via de dagelijkse verslagen te kunnen volgen. Deed ons denken aan de heerlijke fietsvakanties die wij vroeger hadden. Toch ook weer fijn om thuis te zijn denk meteen pak mooie herinneringen. Tot spoedig!
  7. George L:
    23 september 2021
    Goed gedaan!
  8. Marie Therèse:
    26 september 2021
    Ben het nu allemaal aan het lezen mooi en heel.knap dat jullie dit doen en welkom thuis.
  9. Ineke Frijters:
    3 december 2021
    Hoi Wim en Eugenie,
    Een beetje laat..... Maar wilde jullie toch nog laten weten dat ik genoten heb van jullie fietsbelevingen en foto's. Vanavond de laatste etappes gelezen en weet ook nog dat het in september zulk mooi weer was. Ik had ook vakantie.
    En je leest het goed Wim, ik ben nog niet met "pensioen" gegaan. Coronabeperkingen en nog plezier in mijn werk, hebben het wat opgeschoven.
    Groetjes en in het West Brabantse maak ik graag een espresso of cappuccino als jullie komen aanfietsen.