Woensdag 18 mei Salzburg – Breda per trein

19 mei 2022 - Breda, Nederland

Na een goede nacht eten we beneden; er staat een prima ontbijtbuffet. We rijden naar het station en nemen de trein van 9:15 u, zodat we nog wat tijd hebben in München voor we vanaf daar verder reizen. Het is een rustige rit, we lezen wat, kijken naar het landschap en zijn er twee uur later. In de buurt bij het station gaan we koffie drinken; het komt er niet van naar het échte centrum te gaan. Om 12:00 u eten we ergens een dagmenu: salade en vegetarische teriaki.

We moeten nog wel even de goede terugweg naar het station zoeken, maar zijn weer ruim op tijd voor de trein van 13:25 u. naar Wuppertal. De eerste uren verloopt de reis voorspoedig. Na Stuttgart wordt het een zooitje. Baanvakken die versperd zijn waardoor we moeten omrijden, een uitgebreide politiecontrole op Frankfurt Flughafen, trajecten waarop we achter een boemeltje aansukkelen, onze 44 minuten overstaptijd in Wuppertal verdwijnen totaal. Uiteindelijk kunnen we daar om 21:10 u, bijna twee uur later dan gepland de trein naar Venlo nemen, dat dénken we tenminste, want het staat er op en ook op de borden. Hij gaat niet verder dan Düsseldorf, waar we gevraagd worden uit te stappen voor een andere trein naar Venlo. I.p.v. op perron 10 staan we op 4, dus met fietsen en bagage trappen af en op naar 10, daar staat dat de nieuwe trein i.p.v. op 10 op 4 komt, wij dus weer terug naar 4. Blijkt het dezelfde trein te zijn!

De hele rit naar Venlo hopen we dat er verder geen vertraging optreedt, want dan bereiken we Breda niet meer. We zijn nu in gesprek met een jong stel uit Rotterdam, dat vandaag uit Milaan kwam en óók hun dosis vertragingen achter de rug heeft. Gelukkig verloopt de rit en het overstappen in Venlo en Eindhoven voorspoedig en fietsen we tegen half een door Breda naar huis.

Hiermee komt deze fietsreis ten einde. Dank voor de vele reacties van alle ‘volgers’. Die waren ook een aanmoediging om elke dag verslag te doen. We kijken terug op een enerverende reis. We laten het nu even bezinken en komen eventueel nog met een terugblik.

Eugenie:

De terugreis was lastiger dan we gehoopt hadden, maar we zijn weer thuis en dat is het voornaamste. Heerlijk om weer in ons eigen bed te kunnen slapen.

Ik ben vanochtend al naar de huisarts geweest i.v.m. mijn been. Het bleek een acute slijmbeursontsteking te zijn, als gevolg van mijn val. Dit is op te lossen met Diglofenac. Gelukkig is het niets ernstigs en is er niets mis met mijn heupprothese.

We hebben een heel fijne reis gehad, waarbij ik vooral de vriendelijkheid van de meeste mensen erg fijn vond en natuurlijk hebben we erg genoten van de prachtige natuur.

1. Tien:
    Eugenie en Wim ,
    Welkom Thuis !! Fijn Eugenie , dat het niets ernstigs is !
    Sterkte en het allerbeste !
    Hartelijk dank voor de mooie , avontuurlijke Fietstocht verhalen en foto's !
    Groeten en Tot Ziens !!
  2. Oene Rozendal:
    Welkom thuis.

Met veel plezier de dagverslagen gelezen van jullie enerverende reis.

Voor het slapen gaan nog even jullie reisblog lezen en dan dromen van een fietstocht door een prachtig landschap.
    Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik in mijn droom nog die gesloten col in Montenegro gedaan.🙂

Eugenie sterkte met je herstel. Gelukkig geen beschadiging van je heupprothese

Hartelijke groet, Oene
  3. Tonny Lansdaal:
    19 mei 2022
    Welkom thuis! Heel veel dank voor alle verslagen. Het was leuk jullie verslagen te lezen, jammer dat de fietstocht eerder afgelopen is. Beterschap Eugenie! Veel hartelijke groeten, Tonny
  4. ANS:
    19 mei 2022
    Wat fijn om weer thuis te zijn. Nu bijkomen, nagenieten van een bijzondere vakantie en voorsl herstellen 😁.
    Tot gauw!!
  5. Gerry:
    19 mei 2022
    Welkom terug en tot binnenkort.
    Gerry
  6. Ronald Hage:
    19 mei 2022
    Welkom thuis! Jullie hebben wel weer veel meegemaakt tijdens deze reis! Mooi om op alle momenten thuis nu rustig terug te kijken. Jullie inspanningen waren niet gering. Fietsend heb je meer grip op het verloop van de dag dan bij het openbaar vervoer. Dan valt de NS toch wel weer mee. Bedankt voor alle trouwe dagverslagen. Geniet nu van de rust en je eigen koffiezetapparaat ☕️
  7. Conny Schoenmakers:
    19 mei 2022
    Fijn dat jullie na een mooie reis ook weer goed thuis gekomen zijn! En gelukkig valt het mee met je been Eugenie.
    We hebben genoten van jullie reisverslagen!
  8. Marie Therèse:
    19 mei 2022
    Welkom thuis en geniet van je eigen huis en omgeving. Het was fantastisch om de verslagen te lezen. We hebben er erg van genoten. Echt geweldig allemaal. En heel fijn Eugenie dat het niet heel erg is met je been. Een ontsteking is niet en pijnlijk. Sterkte ermee. Veel groeten van Frans en Marie Thérèse
  9. Tine:
    19 mei 2022
    Dank je wel Wim en Eugènie dat we ook deze keer weer mee mochten genieten van jullie mooie en bijzondere reizen!
    Eugenie beterschap!
  10. Thea:
    19 mei 2022
    Welkom thuis en heb ontzettend genoten van de prachtige verhalen en foto's,bedankt daarvoor Eugenie, hoop op snelle genezing nu het grote uitrusten en terugkijken op mooie ervaring
  11. Hermee en Antoinette:
    19 mei 2022
    Fijn om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn. Bedankt dat we zo jullie reis konden volgen. Jullie hebben ook weer leuke ervaringen om op terug te kijken.
    Beterschap voor jou Eugenie.
  12. D.A. Nijkamp:
    20 mei 2022
    Welkom thuis en nu heerlijk nagenieten van deze mooie, avontuurlijke fietstocht. Weer bedankt dat ik mee kon reizen.
    Wat wordt de volgende reis?
  13. Joke de Jongh:
    20 mei 2022
    Heel verstandig, naar huis als het te lastig wordt. Want met pijn wordt je humeur niet beter. En jullie hebben veel gedaan , soms dacht ik oeps wat eng. Niets zo fijn als je eigen bed. Een slijmbeurs ontsteking is niet prettig op z’n zachtst gezegd. Gelukkig is er met je prothese niets aan de hand.
    Bedankt voor de verhalen.
  14. Ineke Frijters:
    22 mei 2022
    Welkom thuis saampjes. Vandaag de laatste week weer bijgelezen. Wat fijn was het om jullie weer te kunnen volgen via verhalen en foto's. Erg van genoten. Bedankt hiervoor en wat goed dat er geen gaten in verslaglegging zitten.
    Wim wij "praten" via privemail of anderszins een keertje bij.
    Eerst weer settelen en in Ollandse thuisritme komen.
  15. Anita Baart:
    24 mei 2022
    Een beetje late reactie ( druk op school en thuis ) maar wéér hartelijk bedankt voor het bezorgen van leuk leesvoer voor mij. Welkom thuis en hopelijk tot gauw!
  16. Beppie:
    24 mei 2022
    Welkom thuis.
    Bedankt voor jullie reisverslag. Het was leuk om het te lezen.
  17. Lisette Jansen:
    25 mei 2022
    Hartelijk dank voor al jullie reisverhalen. Het was weer heel leuk om te lezen en de leuke plaatjes te zien. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Beterschap Eugenie!