Maandag 17 juli, Derry - Letterkenny, 39 km

17 juli 2023 - Letterkenny, Ierland

Eigenlijk wist ik gisteravond een half uur nadat we gegeten hadden, al dat ik er last van zou krijgen, De hele nacht heb ik maag- en buikkrampen gehad, waardoor ik nauwelijks heb geslapen. We staan weer om 7:00 u op, en na een beetje ontbijt zijn we een uurtje later op weg. Het is droog maar nog fris. Langs de Guild Hall rijden we naar de Foyle en volgen een fietspad langs de rivier naar het westen. Na  ca. 7 km klimt het pad de oever op. Voor Carrigans zien we aan de km-aanduidingen dat we de grens gepasseerd zijn en in Ierland rijden.

Gezien mijn beperkte energie kiezen we voor de grotere wegen en komen via de R237 op de N13 terecht. In Newtown Cunningham pauzeren we bij Kate’s Kitchen. De N13 heeft brede vluchtstroken, waarop we prima vorderen. Er komt wél een buitje, maar gaandeweg klaart het op en de zon is ‘s middags aangenaam. Rond 12 u bereiken we Letterkenny, ook wel de Poort tot Donegal.

Omdat ik eigenlijk alleen behoefte heb aan een bed om bij te slapen, rijden we naar de Tourist Information. Op maandag gesloten, voor de deur kijken we naar overnachtingsopties. Er blijkt tóch iemand aanwezig die open doet en voor ons een B&B in de buurt reserveert. We rijden er heen, eten nog wat, ik douche en slaap een uur of drie. Daarna willen we naar het centrum wandelen, het is langer dan gedacht, zodat we halverwege omkeren en bij de SPAR hiernaast een salade en toetje kopen. We eten een lichte maaltijd, ik slaap weer wat en heb inmiddels weer energie voor de blog. IK hoop dat ik na  een nacht goed slapen weer de oude ben.

Het is jammer voor Wim dat hij zo’n last van zijn buik had, want het was de eerste fietsdag met redelijk weer. Van de andere kant was het fijn dat we zo vlug een goede B&B vonden en dat hij kon slapen.

Het fietspad langs de rivier vanaf Derry was heerlijk om te beginnen. Daarna ging het fietsen ook goed, hoewel je soms moe wordt van het geluid van de auto’s. We zagen Letterkenny al van veraf liggen tegen de heuvels aan een baai.

Ik ben blij dat de afstanden weer in km’s aangegeven staan, want in Noord Ierland stond dat in miles en dan moest ik dat steeds omrekenen.

1. Arthur Kemps:
    17 juli 2023
    Beterschap 💪
  2. Walter Jespers:
    17 juli 2023
    Leuk dat jullie inmiddels in Ierland zijn aangekomen en gelukkig was er vandaag meer zon. Hopelijk blijft het de komende tijd mooi fietsweer.
  3. ANS:
    18 juli 2023
    Wat een pech, hoop dat je je vandaag weer goed voelt Wim! En dat het mooi weer is.
    Ierland is prachtig hoor. Weer leuk om jullie zo te volgen.
  4. Jolanda:
    Mooie verhalen weer
  5. Jolanda:
    Mooie verhalen weer
  6. Joke:
    18 juli 2023
    Had Wim iets gegeten wat verkeerd viel .
    Dat is niet fijn.
    Veel B&B zoeken. Een goed bed 🛌 doet wonderen.
  7. Gerry:
    18 juli 2023
    Sterkte Wim en eventjes rustig aan doen kan geen kwaad
  8. Anita Baart:
    18 juli 2023
    Hopelijk knap je snel weer op!