Zondag 14 april Lagos - Almancil, 68 km

14 april 2024 - Loulé, Portugal

Vannacht blijft het op straat onrustig, toch zijn we redelijk uitgeslapen als we om 7:45 u opstaan. We nemen alle bagage al mee naar beneden, zodat we na het ontbijt meteen kunnen vertrekken. De medewerkster van de jeugdherberg is net zo gastvrij als toen we gisteren aankwamen: we kunnen al tien minuten eerder ontbijten en zij geeft nog een lunchpakket, banaan en chocolademelk mee voor onderweg. Iets voor negenen vertrekken we, nadat we haar bedankt hebben, ze hoopt dat we nog ‘ns terugkomen.

Het is nog heerlijk rustig als we door de oude straatjes naar de weg langs de kust rijden. Al snel pakken we de EN 125 op die ons naar het oosten voert. In het begin hebben we de zo-wind schuin tegen met windkracht 2, maar dat wordt later zelfs kracht 4! De krachten verdelen dus. De EN 125 is redelijk vlak, alleen als er riviertjes gekruist worden, dalen we eerst en klimmen dan mét tegenwind.

Bij één tankstation drinken we koffie, wat later maken we bij een tankstation ons lunchpakketje en de chocomel op. Om half drie bereiken we Almancil, maar moeten even zoeken naar het goede nummer. Guesthouse RSA is goed verzorgd. Men doet open, we krijgen de code van de voordeur en gaan meteen douchen. Beneden zit nl. een bevriend stel uit Breda te wachten, die ook in de Algarve op vakantie zijn en waarmee we hier hebben afgesproken.

We lopen Almancil in en praten bij met Sjan en Pieter onder het genot van een Heineken 0.0. Toch wel apart om elkaar hier 2000 km van huis te ontmoeten!

Als ze vertrokken zijn, rusten we eerst wat uit, doen boodschappen en gaan daarna in het centrum eten. Weer een goede dag!

Ondanks de stevige tegenwind hebben we vandaag toch lekker gefietst. Eergisteren kwamen we er toevallig achter dat Sjan en Pieter ook in de Algarve zaten en het lukte vandaag om hen te ontmoeten, heel gezellig!

1. Josette van der Heijden:
    14 april 2024
    Wat leuk en dat inderdaad zo ver van huis
  2. Anita Baart:
    14 april 2024
    Lijkt me zo leuk, zo'n lunchpakketje meekrijgen!
    Voor zometeen lekker slapen en morgen weer een mooie dag!
  3. ANS:
    14 april 2024
    Wat leuk dat Sjan en Pieter daar ook zijn! Bijzonder hoe klein de wereld is.
    Morgen weer een mooie fietsdag!!!
  4. Lisette Jansen:
    15 april 2024
    Heerlijk om een lunchpakketje mee te krijgen.
    Leuk om kennissen redelijk onverwacht te ontmoeten op vakantie. Op naar het volgende avontuur.
  5. Alda Joosen:
    15 april 2024
    Dit was weer een mooie fietspad. Leuk dat jullie Jeanne en Pieter gezien hebben. Altijd gezellig hè.
  6. Sjan:
    15 april 2024
    Ha, ha ja dat was erg leuk en bijzonder om elkaar hier tegen te komen. Altijd weer indrukwekkend dat ze zover en zoveel fietsen, nu hebben we het echt kunnen aanschouwen, fietsen, tassen, helm. En vervolgens gewoon bij te praten over ditjes en datjes op 'n terrasje.
  7. Tonnie .:
    15 april 2024
    Weer een leuke tocht weet. En Sjan en Pieter ook nog ontmoet apart zeg.
  8. Tonnie .:
    15 april 2024
    Weer gezellige fietstocht en Pieter en Sjan ook nog ontmoet.

Jouw reactie