Maandag 29 april Bragança (P) – Capbreton (Fr) , per auto

29 april 2024 - Capbreton, Frankrijk

Als ik om 7:30 u controleer, blijkt de weblog weer te werken. Nu dus even het verhaal van gisteren posten, eten en dan op weg naar Spanje. We tanken nog even in het centrum, via de rondweg zijn we snel op de A4 die vierbaans is tot de grens met Spanje. Het vervolg in Spanje is nog tweebaans en loopt door de dorpen, dat kost wat meer tijd. We rijden nu niet over Leon, zoals op de heenweg, maar oostwaarts over Zamora, Valladolid en Palencia naar Burgos, waar we weer op de vertrouwde route komen.

Bij onze eerste koffiestop spreekt een stel uit Groningen ons aan. We gaan bij hen zitten om hun verhaal te horen. Ze hadden een vakantie met de camper (en hun fietsen) gepland in Portugal, maar de motor kreeg ‘kuren’ (zoals de trapas van mijn fiets), het defecte onderdeel was niet leverbaar, dan ging het weer een tijdje goed, dan opnieuw problemen. Via de ANWB hebben ze een huurauto gekregen, waarmee ze nu op weg naar huis zijn en hun camper wordt nog opgehaald. Wij vertellen wat van onze avonturen.

Rond enen houden we weer een koffiestop en eten ons brood, een paar uur later kunnen we nog ergens soep bestellen, zó voedzaam met linzen, dat we de soep twee uur later nog proeven. We schakelen weer over op Middel Europese tijd, en als we rond zessen de grens met Franrijk passeren is het tijd om te kijken waar we zullen overnachten.

We rijden door tot Capbreton, ca 15 km ten noorden van Bayonne, via Booking.com vinden we een B&B, boeken en hebben wat moeite om het adres te vinden. Aan de buitenkant is niet zichtbaar dat het een B&B betreft, er lijkt ook niemand thuis, zodat we bijna denken dat we opgelicht zijn.  Ik klop op de deur, er doet een meisje open, een Engelse, ook gast, die ons het telefoonnummer van de eigenaar geeft, we bellen en alles komt goed. We kunnen om 19:10u nog nét naar de supermarkt van Leclerc, twee straten verder, yoghurt en stukken pizza voor in de magnetron. Na de soep is dat wel voldoende.

Er komt ook nog een Franse jongen die hier een paar dagen is, het Engelse meisje is docent Engels  en geeft online les.

Het eerste stuk van de route in Portugal was wel mooi, maar het ging niet zo snel, omdat het een stuk tweebaans was. Het volgende stuk in Spanje ging prima, ik heb ook een stuk gereden. Het was niet zo druk, hoewel er behoorlijk wat vrachtwagens op de weg zaten. Daarna werd het een heel stuk drukker, dus ik was blij dat Wim de rest van de route wilde doen.

Onderweg keek ik wat naar de omgeving en probeerde nog een foto te maken van hoge bergen met sneeuw erop, maar dat mislukte. Het was ook wel ver weg. We hebben nog net de uitlopers van de Pyreneeën gezien, daar hebben we goede herinneringen aan.

Hopelijk valt de drukte morgen mee op de weg, anders moet Wim wel heel veel rijden.

1. Dicky:
    29 april 2024
    Mooie reis naar huis.
  2. Tien:
    30 april 2024
    Hoi Eugenie en Wim ,
    Mooie reis ,prettige dagen op weg naar Thuis !
  3. Anita Baart:
    30 april 2024
    Prima dagje geweest, grappig ook weer mensen uit Nederland ontmoet.

Jouw reactie